Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΑΣ ΕΠΙΔΡΑ ΤΟ DNA ΤΟΥ ΕΜΒΡΥΟΥ

Για τις περισσότερες μητέρες η περίοδος της εγκυμοσύνης είναι η πιο συγκλονιστική εμπειρία της ζωής τους, όμως αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν είναι ότι οι ίδιες μπορεί να επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό το γενετικό κώδικα του εμβρύου τους και επομένως την μετέπειτα βιολογική τους ανάπτυξη, σύμφωνα με τους ερευνητές επιστήμονες. Η αιτία δεν είναι άλλη από την κακή διατροφή, η οποία επανειλημμένως έχει αποδειχθεί εξαιρετικά βλαπτική για την υγεία.

Σύμφωνα με την ανωτέρω μελέτη που δημοσιεύθηκε στο βρετανικό διαβητολογικό περιοδικό «Diabetes», η μειωμένη κατανάλωση υδατανθράκων αλλάζει το DNA του εμβρύου , ενώ στη συνέχεια σε αυτά τα παιδιά εμφανίζονται αυξημένοι δείκτες παχυσαρκίας. Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως η ανακάλυψή τους μπορεί να εξηγήσει το ένα τέταρτο περίπου της παχυσαρκίας των παιδιών.

Μελέτες σε πειραματόζωα έχουν δείξει ότι οι αλλαγές στη διατροφή μπορούν να μεταβάλλουν τις λειτουργίες των γονιδίων, μια μεταβολή που είναι γνωστή στη βιολογία ως επιγενετική.

Κατά τη νέα μελέτη, οι ερευνητές έλαβαν δείγματα από τον ομφάλιο λώρο και αναζήτησαν "επιγενετικούς δείκτες" ανακαλύπτωντας ότι οι έγκυες μητέρες, που καταναλώνουν πολλούς υδατάνθρακες (όπως σάκχαρα), έχουν επίσης μωρά με ανάλογους βιο-δείκτες. Στη συνέχεια, οι επιστήμονες έδειξαν ότι αυτοί οι δείκτες σχετίζονται στενά με την παχυσαρκία των παιδιών στην ηλικία των έξι και των εννέα ετών.

Η βασικότερη αλλαγή στο DNA λόγω διατροφής εντοπίστηκε στο γονίδιο RXRA, το οποίο κωδικοποιεί ένα υποδοχέα για τη βιταμίνη Α, που εμπλέκεται στον τρόπο με τον οποίο τα κύτταρα επεξεργάζονται το λίπος και διευκολύνουν ή όχι τη συσσώρευσή του.

Θεωρείται δε, ότι το έμβρυο που προσπαθεί να προβλέψει το περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσεται, επηρεάζεται από τη μητέρα του και τις συνήθειές της, προσαρμόζοντας ανάλογα το DNA του. Γι΄ αυτό και το Βρετανικό Ίδρυμα Καρδιολογίας υπογραμμίζει τη σημασία της σωστής διατροφής και του τρόπου ζωής των μελλοντικών μαμάδων.

Μιλώντας στο BBC o καθηγητής και επικεφαλής της διεθνούς έρευνας Keith Godfrey επεσήμανε ότι μέσω αυτής της έρευνας επιτεύχθηκαν σημαντικά συμπεράσματα, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι οι έγκυες μητέρες πρέπει να ακολουθούν πιστά τις συμβουλές των γιατρών τους σε ό,τι αφορά την διατήρηση του σωματικού βάρους τους, δεδομένου ότι αντίθετη συμπεριφορά μπορεί να έχει μεσοπρόθεσμη επίδραση στη υγεία του μωρού μετά τη γέννηση.

Πηγή : "Το Θέμα"